JAPAN AIRLINES

PRESS RELEASES

  • October 05, 2011

JAL Receives 3 Good Design Awards in 2011

 

TOKYO, October 5, 2011: Japan Airlines (JAL) received three Good Design Awards this year, conferred by the Japan Institute of Design Promotion (JDP). Bamboo wheelchairs used at select airports, JAL’s Sky Recliner seat fitted in Executive Class on certain international routes, and the food tray mat served onboard JAL flights between Paris and Japan were among 1,112 items identified from 3,162 eligible entries to garner recognition from JDP.

 

The frame, hand rims that are attached to the wheels, supporting shaft and brakes of the winning wheelchair are made of natural bamboo and compared to conventional wheelchairs, has no metal components. This unique feature allows customers to circumvent the inconvenience of getting up from the wheelchair when going through security metal detectors*. Notably, the innovation supports the ideals of a “sustainable society” as it utilizes such ecological natural material as bamboo which has a short reproduction cycle and can be replenished quickly. First introduced by JAL at airports in January this year, the wheelchair is now being used at 3 domestic airports in Japan, namely Oita, Itami and Haneda. * Passengers may still be required by security personnel to get up from their wheelchair if metallic items on them are detected.

 

 

JGN11082-1.jpg

 

 

The JAL Sky Recliner is the newest of JAL’s executive class seats introduced in October 2010 and available on flights to Bangkok, Beijing, Hanoi, Singapore and Vancouver. It is modeled after the airlines domestic first class product and shaped like a plush sofa seat with removable armrests and luxurious upholstery to provide customers with a sense of space and indulgence. It also features ergonomically larger control buttons to adjust the seat and ample storage capacity at easy reach. Significantly, the upholstery of the seat is also made of a special light-weight material, contributing to JAL’s efforts to reduce weight onboard and thereby reduce fuel consumption and carbon dioxide emissions.

 

 

JGN11082-2.jpg

 

 

JAL operates two daily flights between Tokyo and Paris - one flight each from Narita and Haneda. For customers traveling in premium economy and economy class, meals are served on trays laid with a mat with scenic images of either Japan or France, corresponding to the type of meal chosen. This brings to customers, a sense of space in the cabin and also familiarity with the origin and destination of the flight.

 

 

JGN11082-3.jpg

 

 

 

END

 

 

20111005 - JAL Wins 3 Good Design Awards in 2011_r1.pdf 

SHARE
TITLE

この著作物(以下「本著作物」といいます)をご利用者がダウンロードのうえ利用するには、本著作物の利用方法等を規定する日本航空株式会社(以下「JAL」といいます)の「著作物利用規約」(以下「本規約」といいます)を理解し同意いただく必要があります。本規約に同意いただいた方、またはJALの事前の書面による許諾を受けた方に限り、本著作物の利用許諾を受けたこととし、その他の場合には本著作物を利用することはできません。

著作物利用規約

本著作物の著作権はJALが保有するものとします。

ご利用者は、報道または解説を目的とする場合に限り、非独占的に、本著作物を利用、複製、上演、演奏、上映、展示、口述、公衆送信することができます。

ご利用者は、本著作物につき、製品またはテクノロジーの宣伝(広告、パンフレット、雑誌・書籍の表紙、ストックフォト、販促品における利用を含みますがこれらに限られません)その他いかなる商業目的における利用はできないものとし、JALの事前の書面による許諾なく、頒布、譲渡、貸与、翻訳、翻案することはできず、本規約により許諾を受けた権利の全部または一部を第三者に再許諾することはできません。また、いかなる理由においても、本著作物の全部または一部を不鮮明化等するなどの改変を行うことはできません。

ご利用者が本規約に違反した場合、ご利用者が本規約に基づくJALの要請に応じない場合その他JALが必要と認めた場合には、JALはご利用者に対し、本著作物の利用を直ちに中止し、本著作物および全ての複製物の返還または破棄を請求することができ、ご利用者はかかる請求に直ちに応じるものとします。

JALは事前に何ら予告することなく、本著作物の提供を中止し、もしくは本著作物の内容または提供方法を任意に変更することができます。

JALは、ご利用者が本著作物を利用したことに関連してご利用者が被った損害、データ破損、機器の不具合、機会損失その他一切の不都合から免責されるものとします。

本規約に定めのない事項については、本ウェブサイトの「サイト利用規約」の定めが本規約と一体をなすものとして適用されるものとします。