JAPAN AIRLINES

PRESS RELEASES

  • October 03, 2013

JAL’s San Francisco Service Receives Qualification for its Implementation of Operational Procedures to Reduce the Environmental Footprint

TOKYO October 03, 2013: The implementation of operational procedures to reduce the environmental footprint has been introduced on JAL’s San Francisco service by Asia and Pacific Initiative to Reduce Emissions (ASPIRE)*and today, JAL was the first Japanese airline to be qualified for its performance on San Francisco route. The following three measures have been conducting on San Francisco route with an aim of reducing fuel burn and greenhouse gas emissions, thus reducing aviation’s impact on the environment. The implementation of those measures would yield a total annual saving in fuel burn of approx. 460,000 lbs. (250,000 liters) or 658,000 kg less CO2 emissions.

 

1.      User Preferred Route(UPR)

A UPR is defined as a lateral profile developed for each individual flight by the airline. These lateral profiles are customized in order to meet the specific needs of the airline for that flight, such as fuel optimization etc. Typical a UPR will be calculated by each flight dispatch based on factors such as forecasted winds and convective weather etc.

Eligible routes with JAL: Hawaii, Australia, the western coast of North America (including San Francisco)

 

2.      Continuous Descent Operations(CDO)

CDO is an operation, enabled by airspace design, procedure design and ATC facilitation, in which an arriving aircraft descends continuously to the greatest possible extent, by employing minimum engine thrust, ideally in a low drag configuration, during final descent phase of a flight.

Eligible airport with JAL’s flights: San Francisco International Airport and Kansai International Airport

 

3.      Oceanic Separation Minima(30/30)

Improvements in navigation capabilities have enabled reduction in the Oceanic separation minima to 50NM longitudinally and 50NM laterally. When coupled with direct controller pilot communications via data-link and automatic dependent surveillance, aircraft meeting certain navigation performance requirements can be safely separated at as little as 30NM longitudinally and 30NM laterally. Qualified aircraft navigating in airspace where these reduced separation minima have been implemented achieve significantly greater efficiencies than aircraft that cannot meet these standards.

Eligible routes with JAL:Hawaii, North America

 

*ASPIRE

In February 2008, a multi-lateral partnership known as the Asia and Pacific Initiative to Reduce Emissions (ASPIRE) was created in Singapore. The first air navigation service providers (ANSPs) to sign the ASPIRE joint statement were Airservices Australia, Airways New Zealand, and the Federal Aviation Administration. Since 2007 Aspire has expanded to include the Japan Civil Aviation Bureau (JCAB) and the Civil Aviation Authority of Singapore (CAAS) as major partners. Aeronautical Radio of Thailand Limited (AEROTHAI) formally joined the ASPIRE partnership in June 2011. JAL’s San Francisco service was qualified by “ASPIRE Daily” (The red line/route in the figure).

20131003_Aspire_figure1.jpg

Figure: Best practices for ASPIRE Daily routes

 

20131003-Press Release ASPIRE.pdf

SHARE
TITLE

この著作物(以下「本著作物」といいます)をご利用者がダウンロードのうえ利用するには、本著作物の利用方法等を規定する日本航空株式会社(以下「JAL」といいます)の「著作物利用規約」(以下「本規約」といいます)を理解し同意いただく必要があります。本規約に同意いただいた方、またはJALの事前の書面による許諾を受けた方に限り、本著作物の利用許諾を受けたこととし、その他の場合には本著作物を利用することはできません。

著作物利用規約

本著作物の著作権はJALが保有するものとします。

ご利用者は、報道または解説を目的とする場合に限り、非独占的に、本著作物を利用、複製、上演、演奏、上映、展示、口述、公衆送信することができます。

ご利用者は、本著作物につき、製品またはテクノロジーの宣伝(広告、パンフレット、雑誌・書籍の表紙、ストックフォト、販促品における利用を含みますがこれらに限られません)その他いかなる商業目的における利用はできないものとし、JALの事前の書面による許諾なく、頒布、譲渡、貸与、翻訳、翻案することはできず、本規約により許諾を受けた権利の全部または一部を第三者に再許諾することはできません。また、いかなる理由においても、本著作物の全部または一部を不鮮明化等するなどの改変を行うことはできません。

ご利用者が本規約に違反した場合、ご利用者が本規約に基づくJALの要請に応じない場合その他JALが必要と認めた場合には、JALはご利用者に対し、本著作物の利用を直ちに中止し、本著作物および全ての複製物の返還または破棄を請求することができ、ご利用者はかかる請求に直ちに応じるものとします。

JALは事前に何ら予告することなく、本著作物の提供を中止し、もしくは本著作物の内容または提供方法を任意に変更することができます。

JALは、ご利用者が本著作物を利用したことに関連してご利用者が被った損害、データ破損、機器の不具合、機会損失その他一切の不都合から免責されるものとします。

本規約に定めのない事項については、本ウェブサイトの「サイト利用規約」の定めが本規約と一体をなすものとして適用されるものとします。