JAPAN AIRLINES

PRESS RELEASES

  • June 03, 2014

JAL to Launch Hokkaido Campaign to Introduce Exclusive Offers to Worldwide Customers

TOKYO June 03, 2014: Japan Airlines (JAL) announced the launch of Hokkaido Campaign on its overseas website (www.jal.com) covering 26 regions. During the campaign period effective from June 3, 2014 to March 31, 2015, customers flying JAL can enjoy rewards and privileges for dining, shopping, sightseeing and tourist activities at over 100 selected shops or facilities in Hokkaido Prefecture of Japan.

20140603_北海道_fig1.jpg 

 

20140603_北海道_fig2.jpg

These offers are named HAPPIRKA* offers, which are initially available in form of a Japanese coupon pamphlet distributed on JAL domestic flights to Hokkaido. To invite more customers around the world to enjoy the benefits of selecting JAL flights, JAL introduces these popular offers in more languages (English, Korean, Simplified Chinese and Traditional Chinese) on its overseas website.  

*“HAPPIRKA” is coined from “Happy” and “Pirka”, which means “beautiful” in Ainu language than spoken by Ainu ethnic group in Hokkaido.

 

From the perspective of providing convenience to overseas travelers to Japan, JAL makes HAPPIRKA offers easy to use and specially designed both PC and mobile sites for the campaign.

 

Simple Steps to Use the HAPPIRKA Offers

 

l  Capture a screenshot (or print out) the webpage of HAPPIRKA offer

l  Present it together with their JAL boarding pass (or e-ticket) to the applicable shop or facility

Convenient Features of the Campaign Websites

 

l  Shop rankings and recommendation are automatically refreshed by the number of visitors, which allows customers never miss the most chosen offers and trendy spots in Hokkaido.

l  Various sorting criteria are set to enable customers to search shops and offers according to different needs.

l  Smartphone users can even search shops and offers nearby during their trips in Hokkaido on mobile site (subject to the GPS function on device).

 

Be a home airline of Japan, JAL challenges to develop more innovative products to deliver a refreshing and convenient travel experience to customers both in the air and on the ground. With the utilization of its e-channel, JAL strives to introduce fascinating contents and useful travel information in Japan on its “Guide to Japan” website, and continues to launch more attractive campaigns to support our customers’ journeys.

 

URL for Smartphone (English): http://trip.jal.co.jp/ovs_search/hokkaido/en/sp

URL for PC (example: The Americas): http://www.ar.jal.com/en/hokkaido/

*Please see the attached file.
20140603 JAL to Extend Hokkaido Campaign Abroad with Multilingual Contents.pdf

 

 

SHARE
TITLE

この著作物(以下「本著作物」といいます)をご利用者がダウンロードのうえ利用するには、本著作物の利用方法等を規定する日本航空株式会社(以下「JAL」といいます)の「著作物利用規約」(以下「本規約」といいます)を理解し同意いただく必要があります。本規約に同意いただいた方、またはJALの事前の書面による許諾を受けた方に限り、本著作物の利用許諾を受けたこととし、その他の場合には本著作物を利用することはできません。

著作物利用規約

本著作物の著作権はJALが保有するものとします。

ご利用者は、報道または解説を目的とする場合に限り、非独占的に、本著作物を利用、複製、上演、演奏、上映、展示、口述、公衆送信することができます。

ご利用者は、本著作物につき、製品またはテクノロジーの宣伝(広告、パンフレット、雑誌・書籍の表紙、ストックフォト、販促品における利用を含みますがこれらに限られません)その他いかなる商業目的における利用はできないものとし、JALの事前の書面による許諾なく、頒布、譲渡、貸与、翻訳、翻案することはできず、本規約により許諾を受けた権利の全部または一部を第三者に再許諾することはできません。また、いかなる理由においても、本著作物の全部または一部を不鮮明化等するなどの改変を行うことはできません。

ご利用者が本規約に違反した場合、ご利用者が本規約に基づくJALの要請に応じない場合その他JALが必要と認めた場合には、JALはご利用者に対し、本著作物の利用を直ちに中止し、本著作物および全ての複製物の返還または破棄を請求することができ、ご利用者はかかる請求に直ちに応じるものとします。

JALは事前に何ら予告することなく、本著作物の提供を中止し、もしくは本著作物の内容または提供方法を任意に変更することができます。

JALは、ご利用者が本著作物を利用したことに関連してご利用者が被った損害、データ破損、機器の不具合、機会損失その他一切の不都合から免責されるものとします。

本規約に定めのない事項については、本ウェブサイトの「サイト利用規約」の定めが本規約と一体をなすものとして適用されるものとします。